Pages

Saturday 3 October 2015

Kandungan Produk Kecantikan Yang Selamat Digunakan


        Dewasa ini, terlalu banyak dan pelbagai jenis produk kecantikan yang dipasarkan di seluruh negara original mahupun produk tiruan. Obsesi untuk kelihatan cantik dan menawan boleh mengundang kepada kesan negatif jika tidak tahu cara yang betul.

Jauhilah produk-produk kecantikan yang mana mengandungi bahan kimia seperti Hidrokuinon, Merkuri, Tretinoin, Raksa, monobenzil, Asid Askorbik dan Peroksida (biasa terdapat dalam produk pengelupasan / produk pemutihan) yang dikatakan berkesan untuk mencerahkan kulit, menanggalkan parut jerawat dan jeragat. Namun realitinya, perubahan itu terjadi akibat penghakisan dan boleh menyebabkan kanser kulit. Kesan pemutihan tidak akan kekal lama dan akan menjadi gelap kembali malah lebih teruk. Bahan kimia Hidrokuinon ini telah diharamkan di bawah AKTA RACUN 1952 kecuali di bawah kawalan doktor atau farmasi.


Antara kesan awal bahan kimia ini adalah :

- Kulit menjadi nipis
- Kulit kemerahan
- Rasa pedih (sensitif kepada sinaran UV / sinaran matahari)


Hakisan Kulit

           Saya sarankan anda bertukarlah kepada Botanical Effect skin care Set kerana dirumus khas daripada Bunga Silymarin dan Buah Lou Han Guo yang mengandungi antioksidan yang dipercayai membantu membersihkan, menyihatkan dan memperbaiki kulit wajah serta mencerahkan kulit sedia ada..




           

          Rejim yang ringkas dan dikhususkan khas bagi jenis kulit normal, kering dan berminyak di mana ia dapat membersihkan dengan cara mengangkat kotoran debu dan minyak di atas permukaan kulit. Ianya juga bertindak merawat kulit yang bermasalah seperti berjerawat, berjeragat, parut hitam, parut lubang bekas jerawat, memperbaiki sel-sel mati dan menghilangkan kekusaman kulit muka. 






Set Botanical Effect menjadikan kulit muka anda : 

Putih berseri bak salju Halus
mulus bak telur dikupas 
Tegang dan anjal bak selembut kulit bayi 
Bersih bak mutiara.

click here untuk keterangan lebih lanjut mengenai Botanical Effect


Dengan setiap pembelian satu Set Botanical Effect Dapatkan special gitf daripada saya. Hanya melalui saya.

sekiranya berminat boleh Whatsapp saya, okay.


Call me for Free Consultation : Thuwaibah Idris (Independent Beauty Consultant) 
019 906 3056 (Whatsapp/WeChat)
FB : Thuwaibah Idris

No comments:

Post a Comment