Pages

Saturday 10 October 2015

Di Sini Cerita Saya Bermula

Ini Cerita Saya :

        Saya sebelum ini adalah seorang suri rumah sepenuh masa. Kemudian ditawarkan kerja secara sambilan di rumah sebagai PA kepada Senior Sales Director Batini Idris iaitu Rank Ketiga Tertinggi dalam Mary Kay.

Yang Berkaca mata tu la SSD Batini Idris (My Kakak)


       Dalam pada saya bekerja sebagai PA kepada kakak saya sendiri di mana dia bekerja dalam bidang kecantikan ini, saya telah melihat banyak pencapaian yang beliau kecapi. Saya berasa amat bangga dengan kejayaan Beliau.


          Tidak lama kemudian, kakak saya Batina Idris pula berdaftar sebagai Beauty Consultant. Beliau juga berjaya melepasi beberapa cabaran company termasuklah yang terbaru : Inner Cirlce. Beliau kini berada di Rank Team Builder. Saya pun berazam akan mengikuti jejak langkah mereka berdua suatu hari nanti.


TB Batina Idris (Gambar sebelum pakai Red Jacket)

          Wah, Saya sungguh teruja apabila mendapat perkhabaran bahawa adik saya Syamilah Idris juga telah berdaftar sebagai Beauty Consultant. Ini membuatkan saya terasa sungguh tercabar..





            Walaupun pada awalnya saya sendiri tidak berminat untuk bekerjaya sepertimana mereka tetapi setelah melihat bagaimana mereka sangat seronok dan enjoy dapat membantu wanita-wanita di Malaysia dalam masalah kulit seperti jerawat  / jeragat / whitehead dll serta memperkayakan mereka dgn jayanya. Wajah mereka cukup berseri-seri dan terdetik di hati saya untuk sama-sama merasai bahagianya apabila dapat membuat orang lain gembira.


            Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk menghadiri Kursus-kursus perunding kecantikan dan inilah sumber pertama saya menimba ilmu & peralatan serta produk dalam usaha membantu wanita-wanita di Malaysia. Saya kini seorang Independent Beauty Consultant. Moga saya berjaya kelak. Amiiiin







         Ini pula gambar kami adik beradik bersama ummi, mak sedara & sepupu-sepupu yg turut sama dalam bidang yang sama. saya sangat bangga dengan pilihan saya untuk memulakan kerjaya sebagai Perundingg Kecantikan Bebas Mary Kay.





Sekiranya anda berminat untuk sertai kami sebagai Beauty Consultant Mary Kay dan ingin mengetahui lebih lanjut mengenai peluang-peluang kerja di Mary Kay boleh Whatsapp Saya di talian seperti berikut :

Let's Start Something Beauty..!

Thuwaibah Idris
Independent Beauty Consultant
019 906 3056

No comments:

Post a Comment