Pages

Friday 30 October 2015

Tips Penjagaan Bibir : Bibir Kering, Kusam, dan Merekah

    Dulu saya takde knowledge bab kecantikan ni. Klu pg kedai nk beli lipstick xpenah tgk ingredient or check samada lisptick tu ade pelembap or x..main pakai je..bibir kering, kusam, gelap, kdg2 sampai merekah dan berdarah..last2 malas pakai lipstick sbb dh jdi bertompok2..rendah diri rasa kita xkan jdi secantik org lain.

Rupenya bibir pun nak dimanjakan..lepas buat lips spa, bibir terus nampak lebih sihat. Alhamdulillah..

Lips Spa ni turut sesuai untuk lelaki especially yg kuat merokok sampai bibir pun dh jdi kusam & gelap.
     
Tips : Kulit di kawasan mata & bibir lebih sensitif berbanding kulit di sekitar wajah yg lain. oleh itu, ia memerlukan penjagaan yg lbh rapi.




Di sini saya ingin kongsikan beberapa langkah dalam penjagaan bibir yang sihat.

Langkah 1 : Cuci Bibir Guna Pembersih Khas
                     Kawasan di sekitar mata & bibir adalah lebih halus berbanding kawasan lain di muka kita. Oleh itu, saya mengesyorkan anda gunakan Oil Free Make Up Remover. Ia dihasilkan daripada silicon dan juga air. ia tidak mengandungi minyak (Oil Free) kerana kita tak nak muka kita berminyak kerana minyak berlebihan akan membawa kepada cela kulit seperti jerawat dll. ia juga boleh digunakan untuk mencuci mata. Silicon yg ada dalam Oil Free Make Up Remover ini membantu menegangkan kulit selain daripada fungsinya sebagai Make Up Remover.

Langkah 2 : Pakai Lips Mask (Khas untuk bibir)
                    Lips Satin-Lip Mask perlu dipakai selama 3 minit sebelum dibersih dengan air. Lips Mask ini dapat menganjalkan bibir dan memperbaiki tekstur bibir, juga mengelakkan kedutan. ia juga berfungsi sebagai skrub dan menanggalkan sel kulit mati di bibir dengan manik-manik halus yang ada dalam mask tersebut.

Langkah 3 : Pakai Pelembap Bibir
                    Lips Satin-Lip Balm dipakai selepas mengenakan lip mask atau sebelum mengenakan lipstick / Gincu bibir. Lip Balm ini dapat mengekalkan kelembapan bibir dan melindungi bibir dari kerosakan persekitaran dan juga kering akibat panas matahari. Tekstur Lip Balm ini ringan, tidak melekit, dan tidak kesat.




dan ini adalah contoh sebelum dan selepas pemakaian Lips Satin Set.




Feel Free to call / Whatsapp : Free Consultation

Independent Beauty Consultant

Fb : Thuwaibah Idris


019 906 3056



No comments:

Post a Comment