Pages

Monday 8 February 2016

Kursus Asas Perunding Kecantikan (ESRS)


Assalamualaikum uolls....

        Hari ni saya kongsi serba sedikit pengalaman saya menyertai Kursus Asas Perunding Kecantikan (ESRS).. Actually saya join kursus ni pada 23 & 24 Okt 2015 bertempat di Dewan Puteh, Hotel Ridel, Kota Bharu tapi hari ni baru berkesempatan untuk update blog yg dh lama bersarang ni..hihi



         Sebelum mulakan kelas, saya sempat berselfie-selfie dulu dgn adik kesayangan hamba Syamilah Idris a.k.a Achik yang juga Perunding Kecantikan Mary Kay seperti saya. yg belakang menyibook tu kakak yg sgt sporting. nama dia kak Zyela, Tokey Restoran Nasi Lemak tersohor di Tanah Merah, Kelantan.


Dalam kursus ini kami belajar serba sedikit sejarah penubuhan syarikat Mary Kay dan juga pengasasnya Mary Kay Ash. yang paling menarik perhatian saya ialah budaya-budaya di Mary Kay yang sangat hebat. Antaranya ialah Go Give Spirit, The Golden Rule, Make Me Feel Important dan Balanced Priorities.




Selain itu, Mary Kay mengajar saya untuk mencipta Impian.. ye, betul tu..! bkn sebelum ni saya xde impian tapi melalui kursus ini kita belajar tentukan impian dgn lebih detail dan tentukan cara untuk mencapainya. walaupun kami Dream Big tapi kami akan capai impian itu. Insya Allah..

Terlalu banyak ilmu kecantikan untuk dikongsi.. jadi pada yang berminat untuk tahu lebih lanjut sila lah hubungi saya 019 906 3056 atau sertai kelas kecantikan bersama untuk sama-sama kita memahami keperluan kulit dan jadikan kulit anda sihat sentiasa.




Di Akhir Kursus, kami menerima Pin ESRS, Sijil Penyertaan, Baucer RM200, MK Planner, Free Creme Lipstick. kursus selama 2 hari ini banyak membantu saya dlm usaha mengejar cita-cita saya. sangat berterima kasih kepada mentor-mentor SD Rozita Musa, SSD Rosma, SD Alin, dan beberapa org lagi yang telah turut serta dalam kursus ini.


Jika anda Ingin menceburi bidang kecantikan seperti saya, boleh terus hubungi saya di talian berikut :

Fb : Thuwaibah Idris
Ind Beauty Consultant
019 906 3056




No comments:

Post a Comment