Pages

Monday 8 February 2016

Tips Memilih Liquid Foundation Yang Sesuai



Cari foundation yang mempunyai sedikit asas warna kekuningan(yellowish). Kemungkinan kenyataan ini agak mengejutkan anda, walaupun kulit anda adalah terdiri dari jenis warna pucat atau gelap, kulit wajah anda tetap mempunyai beberapa nada kuning di wajah. (Bahkan kulit anda sangat pucat, peach, merah muda atau warna keputihan (whitish) akan terlihat pucat). Satu ‘foundation’ yang ‘Yellow-Based’ akan dapat sebati dengan cantik terhadap warna kulit wajah anda sehingga kelihatan segar dan sihat. Ini adalah salah satu ‘foundation’ yang patut anda miliki dan menggunakannya..

Tujuan ‘foundation’ diguna adalah untuk menjadikan kulit wajah lebih sempurna dan sekata, bukan mencipta kulit wajah yang baru! Jangan sesekali menggunakan warna yang gelap untuk kelihatan ‘Tanned’ ini kerana ia tidak kelihatan natural juga jangan gunakan warna yang lebih cerah dari tona kulit anda ia akan kelihatan kelabu dan kusam. Selalu mencuba untuk mencari warna ‘foundation’ yang tepat untuk tona kulit wajah anda.Liquid Foundation bermula dari bahagian atas wajah ke bawah. Ini bagi merapikan bulu roma anda supaya nampak lebih kemas dan teratur ia juga untuk menutup pori-pori anda supaya tidak di masuki kotoran dan habuk. Jangan Bimbang Liquid Foundation ini selamat dan mampu membuatkan kulit anda bernafas segar.



Dan ini pula Liquid Foundation Brush iaitu berus khas untuk liquid foundation. ia berbentuk rata dan mudah digunakan utk meratakan liquid foundation.


Anda akan kelihatan lebih natural dan cantik sihat dan segar. Cubalah.. untuk bantuan anda boleh hubungi saya.

Tips sapuan Foundation : gunakan foundation brush agar nampak lebih rata, licin dan flawless..


Thuwaibah Idris
Senior Beauty Consultant
019 906 3056

No comments:

Post a Comment