Pages

Monday 8 February 2016

New Consultant Orientation (NCO)


Assalamualaikum...

Saya mulakan kerjaya baru saya pada 9 Okt 2015 dan saya sertai New Consultant Orientation (NCO) bersama-sama dengan adik saya Achik di Dewan Puteh, Hotel Ridel, Kota Bharu pada 17 Okt 2015 & pada pukul 8.00 malam.

Kami diperkenalkan dengan setiap barang yg ada di dalam starter kit oleh Senior Sales Director kami iaitu SSD Batini Idris a.k.a my lovely sister. part yg paling menyentuh hati saya ialah topik IMPIAN..kami diminta menulis impian kami dan kenapa ia menjadi impian kami. masa tu mmg tersangat la blur sbb saya rase saya ada impian, tapi xtahu ape sbnrnya yg saya mahukan. haha kelakar.. kami adik-beradik tersengih2 jew.. time nk bercerita pasal impian tu, well, saya c manja ni hampir menitiskan airmata dan disokong oleh kakak saya, dia pegang tangan saya yg dh mula menggeletar. bercakap dalam keadaan sebak mmg membuatkan kita yakin kita nk capai impian itu.

Impian saya ialah :
saya nk berbakti kpd ibubapa saya..saya nak dorang boleh goyang kaki di hujung hayat mereka sepertimana saya goyang kaki saat mula2 keluar dari rahim mak saya.
kenapa??
kerna saya sayang mak dan ayah saya.. LOVE U SO MUCH.

selain dari itu, saya nk beli sebuah rumah saya sendiri supaya anak-anak saya ade tempat untuk tinggal. saya juga berhasrat untuk membantu suami dan menaiktaraf hidup kami sekeluarga.

Part yang paling menarik plak, New Consultant Challenge atau New Consultant Bonus (NCB). Challenge ni berlangsung selama 4 bulan pertama kita di Mary Kay. Dapat capai targetnya akan dapat free products bernilai RM1,000++. Saya yakin saya akan capainya kelak...Insya Allah

No comments:

Post a Comment